Posługiwanie się mową w interakcji z maszynami coraz śmielej wkracza w nasze życie. Korzystamy z usług używających sztucznego głosu komputerów, wirtualnych asystentów czy telefonicznych konsultantów. Jakość stosowanego w tych urządzeniach głosu jest na tyle doskonała, że często trudno odróżnić wygenerowaną mowę od mowy człowieka. Pracownicy Instytutu Elektroniki udoskonalają algorytmy przetwarzające dźwięk, które poprawiają skuteczność automatycznego rozpoznawania mowy, czy identyfikacji głosu. Przykładowo, już teraz w ofercie niektórych banków jest możliwość automatycznego rozpoznawania głosu i przez to identyfikacja klienta. Niewątpliwie może to być również cenne narzędzie dla Policji np. do identyfikacji poszukiwanego przestępcy. W ramach pokazów zostaną zaprezentowane wybrane metody cyfrowego przetwarzania dźwięku, w szczególności głosu. Uczestnicy poznają m.in. sposoby określenia i zmiany barwy głosu, czy podstawy skomplikowanych systemów analizujących mowę (np. rozpoznawanie mowy, identyfikacja głosowa, syntezy głosu).